csikyandris

if.you.can.walk.you.can.dance

Friss topikok

  • Imo: Végre egy nyugisabb szombat, sok kikapcsolódással és eljutottam oda is, hogy megnézegessem a smugm... (2008.10.11. 18:04) Megyeri híd
  • dojcii: szerintem a zAndriss munkába menet az Árpád hídon ;) örülök, h írtál és hallani felőled blogon ke... (2008.05.04. 14:07) H.U.
  • dojcii: héjjj hol van a beígért bejegyzés? :) na jó én is el vagyok maradva, de legutóbb mikor beszéltünk ... (2008.04.19. 21:43) P.U.
  • dojcii: itt is kékazég de néha szélviharszerű orkán dúl odakünn meg esetenként zuhog egy picit az eső :) s... (2008.01.14. 14:35) Urbanisztika RULEZ
  • dojcii: Döbbenet... Kíváncsi vagyok hova jutnak, mire megyek haza. Addigis éljen a Westend! :D (2007.11.19. 03:52) I'm Tom. And You – are late!

Linkblog

HTML

Melbourne után Sydney

2009.02.07. 21:57 | csikyandris | Szólj hozzá!

Melbourne-i tartózkodásom végén még ellátogattam a Great Ocean Roadra, ami az óceán partján vezető csodás kilátású, kellően kanyargós pár 100 km, végén a 12 apostollal, na itt helikopterre ültem, hogy jobban lássak :)

Félidőben fájó szívvel hagytam ott Melbourne-t, nagyon megszerettem. Átvonatoztam Sydneybe, ami egy jó 10 órás út, de jó képet kaptam a tájról, meghát a vonat is komoly színvonalú... :)

Sydney kissé nehezebben átlátható, mint Melbourne, de már haladok:) tegnap végigjártam a várost a mindenhol meglévő hopon-hopoff busszal, ma a gyalogos városnézés jön. Ez egy nagy, nyüzsgő, organikusan fejlődött (nem vagy csak részben tervezett) város, nagyon jól kihasználja a tengerparti fekvését (a helyi bérlet érvényes a kompokra is:), tele van beachekkel, parti vendéglátóhelyekkel. Büszkék arra, hogy ez volt ausztrália első települése, persze azért vicces, amikor "historic" épület címen 1850-ben épült templomról beszélnek :)

Nem írtam még, de ez a hely egyszerre amcsi és angol is, kedvesek és jól szervezettek, kissé túlbiztosítják magukat ("left lane must turn left"), de van afternoon tea és baloldalt vezetnek, gyönyörű viktoriánus kertvárosok... és ugyanakkor tényleg ausztrál is, mert nem nagyon aggódnak ám, és frankón mindenki azt mondja, hogy no worries :)

Idáig tartok olyan 2500 képnél, ez 2 hét termése, úgyhogy azt találtam ki, hogy majd otthon töltök csak föl képeket, annyi minden történik itt, hogy ritkán ülök le így nyugiban írni. Most is már a beachen akartam lenni :) Aki esetleg aggódik: igen, vannak bozóttüzek Sydney környékén, de minket nem érintenek (tegnap nagy füst volt a belvárosban is emiatt). Aki esetleg nem hiszi el: igen, tényleg volt 43 fok is :) akit az érdekel, hogy merre folyik itt le a csapban a víz: tényleg fordítva! :)

Megyek még Canberrába, voltunk az Operaházban tegnap, megnézem az itteni olimpiai parkot hogy tanuljak belőle, hátha tényleg lesz olimpia otthon :), szóval vannak történések.

Vikiéknek és Anitának ezúton is köszi a lehetőséget, sokat segítenek nekem itt. Az otthoniak meg ne örüljenek, 1 7 és megyek! :) mindenféle emailt és smst örömmel veszek.

A bejegyzés trackback címe:

https://csikyandris.blog.hu/api/trackback/id/tr28929162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása